About me - offer of cooperation
I have the honor, using this virtual opportunity, to present you the details of my professional work and my offer of cooperation. Speaking of professional work, of course, I present a large part of myself and my professional life.
I have interdisciplinary education and experience based on the knowledge of:
- from the initial period of professional activity – economic, financial and accounting,
from the last years of work and education – engineering and industry.
Skills
The above skills, acquired through hard work, entitle me to offer you comprehensive services in the field of Industrial Project Management. Popularly, this scope of work is also referred to as:
contract engineering,
project management.
Both of these terms, one more engineering, the other – economic, do not reflect the full range of services I offer.
The scope of my services includes the following elements that make up the product life cycle, which is the implementation of an investment or modernization project. Belong to them:
- preparation of a tender offer – valuation (including risk assessment, development of basic implementation rules, etc.),
- participation in the tender, giving opinions on the contract and negotiations (along with the legal and financial analysis of the contract provisions),
- signing the contract, developing a material and financial schedule and developing an implementation plan and necessary resources,
- supervision over the implementation of the task, engineering supervision (employment of a construction manager and/or industry inspectors), control of the budget and deadlines,
- preparation of quality and construction documentation for the task,
- cold and hot commissioning of the installation,
- preparation of final quality and legal documentation (fire safety instructions, use instructions, occupancy permit, etc.).
References
In order to give my offer the features of reliability, I present to you my experience in the implementation of the services offered above and the opinions of Partners with whom I had the honor to cooperate.
Doświadczenie
1994-1995
Cuprum Banka S.A. I O/ Lubin
Specjalista ds. ogólnoekonomicznych
-Analizy ekonomiczne, sprawozdawczość bankowa.
-Zastępstwo na stanowisku kredytów oraz admistratora sieci
1995-1996
PH-P Mercus Sp. z o.o.
Kierownik zespołu finansowego
Odpowiedzialność za sytuację finansową Spółki; prowadzenie rozliczeń podatkowych; zarządzanie ryzykiem kursowym.
1996-1996
Cuprum Bank S.A. Centrala
Specjalista ds. finansowych
Prowadzenie projektu utworzenia społki leasingowej, analiza projektów inwestycji kapitałowych.
1996-1998
Przedsiębiorstwo Systemów Komputerowych i Telekomunikacji
Specjalista ds. finansowych
Praca w zespole przetargowym opracowywującym koncepcje, założenia oraz współpracującym w etapie tworzenia Telefonii Loklanej DIALOG S.A. – spółki biorącej udział w przetargach na uzyskanie koncesji na działalność telekomunikacyjną. Zakres prac – finanse
1998-2002
Dolnośląska Spółka Inwestycyjna S.A.
Główny specjalista ds. inwestycji w Depatamencie Nadzoru Właścicielskiego
- Wdrożenie systemu budżetowania w Grupie Kapitałowej DSI S.A.,
- Analiza finansowa spółek Grupy Kapitałowej DSI S.A.; nadzór organizacyjno – prawny nad wybranymi spółkami; dokonywanie wycen spółek w ramach prac restrukturyzacyjnych oraz prywatyzacyjnych portfela
- Opracowywanie projektów inwestycyjnych. Wdrożenie w życie projektów na kwotę ponad 10 mln zł
- Prowadzenie negocjacji oraz analiz finansowych przy sprzedazy ok. 5 spółek protfela DSI S.A.,
- Pełnomocnik Prezesa Zarządu Naturopak Społka z o.o.
- Przewodniczący Rady Nadzorczej KWARCE S.A. w Mikołajowicach
- Przewodniczący Rady Nadzorczej INOVA Spółka z o.o. w Lubinie
2002-2003
AGREA – LUBIN S.A.
Prokurent Dyrektor ds. Finansowo – Handlowych PO Główny Księgowy
- Sprawowanie nadzoru nad finansami Spółki. Prowadzenie księgowości oraz rozliczeń podatkowych. Wdrożenie systemu FK.
- Sprawowanie nadzoru nad działem handlu Spółki
- Rozpoznanie i przygotowanie spólki do korzystania ze środków pomocowych (PHARE, SAPARD).
2003-2005
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o.o. Lubin
Pełnomocnik Zarządu oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami MUNDO Społka z o.o. Lubin
- Uczestnictwo w procesie prywatyzacji, opracowywanie dokumentów i analiz prywatyzacyjnych (wyceny, memoranda informacyjne, itp.)
- Określanie pozycji strategicznej spółek, plany strategiczne.
- Restrukturyzacja spółki MPO Sp. z o.o. – wdrożenie nowoczenych systemów zarządzania, inwestycje modernizacyjne, system kontroli pojazdów (.z pozyskanych środków z PHARE).
2004-2006
Mundo – Recykling Spółka z o.o.
Prezes Zarządu
- Założenie spółki, uzyskanie wszelkich decyzji i zezwoleń w zakresie gospodarki odpadami,
- Realizacja inwestycji w postaci budowy sortownii i prowadzenia działalności w zakresie odzysku odpadów i rekultywacji składowisk,
- Opracowanie i wdrażanie projektu budowy Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów, pozyskanie środków finansowych na inwestycję – ok. 19 mln złotych, planowane ok. 80 miejsc pracy.
2006-2008
Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S.A.
Wiceprezes ds. Finansowych
- Sprzedaż spółki ponad 400 mln. zł, zatrudnienie 1.600 osób, 359 miejsce w rankigu Rzeczpospolitej pod względm wartości Spółki, za 2007 rok.
- udział w Komitetach Konsorcjalnych budowy Metra Warszawskiego oraz stadionu piłkarskiego w Lubinie.
- wdrożenie zintegrowanego systemu mySAP we wszystkich obszarach spółki.
2006 – 2007 – Przewodniczący Rady Nadzorczej Miedziowego Centrum Zdrowia S.A. w Lubinie
2006 - 2007
Przewodniczący Rady Nadzroczej Miedziowego Centrum Zdrowia S.A. w Lubinie
2006 - obecnie
Przewodniczący Rady Nadzorczej Dolnośląskiej Korporacji Ekologicznej Sp. z o.o. w Polkowicach.
2008 - 2011
KGHM ZANAM S.A.
Dyrektor ds. Remontów i Utrzymania Ruchu
- kierowanie wydziałem około 900 pracowników - utrzymanie ruchu i remonty w Oddziałach KGHM Polska Miedź S.A. (huty miedzi Legnica i Głogów oraz Zakładów Wzbogacania Rud Rejon Polkowice i Rudna,
- Kierownik Projektu budowy Programu Modernizacji Pirometalurgii – realizacja 29 projektów budowlanych w zakresie budwy pieców hutniczych, instalacji odpylania, urządzeń energetycznych (turbozeposły, itp.), wartość około 1 mld złotych,
- Realizacje innych projektów inwestycyjnych
2019 - obecnie
Działalność gospodarcza
Zarządzanie Projektami Przemysłowymi
- przygotowanie oferty przetargowej – wycena (wraz z oceną ryzyka, opracowaniem podstawowych zasad realizacji, itp.),
- uczestnictwo w przetargu, opiniowaniu umowy i negocjacjach (wraz z analizą prawną i finansową zapisów umowy),
- podpisanie umowy, opracowanie harmonogramu rzeczowo – finansowego i opracowanie planu realizacji i niezbędnych zasobów,
- nadzór nad realizacją zadania, dozór inżynieryjny (zatrudnienie kierownika budowy i/lub inspektorów branżowych), kontrola budżetu i terminów realizacji,
- sporządzenie dokumentacji jakościowej i budowlanej zadania,
- rozruch energo – maszynowy i technologiczny instalacji,
- sporządzenie dokumentacji końcowej jakościowej i prawnej (instrukcje p.poż., użytkowania, pozwolenie na użytkowanie, itp.).
Wykształcenie
1992-1993
Legnica
Wyższa Szkoła Zarządzania
Dyplom I Stopnia
1993 - 1999
Wrocław
Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Magister Ekonomii
- Wydział Gospodarki Narodowej
1999 - 2005
Wrocław
ukończenie studiów doktoranckich na Akademii Ekonomicznej w zakresie finansów
zatwierdzona praca doktorska na temat wycen, połączeń, podziałów oraz restrukturyzacji spółek
2004 - 2005
Wrocław
Kurs przgotowawczy Doradców Podatkowych – przy Izbie Skarbowej we Wrocławiu, zdany egzamin pisemny.
2012 - 2015
Lubin
Uczelnia Zawodowa Zagłębia Miedziowego
studia inżynierskie na Wydziale Górnictwa i Geologii
- inżynier górnik
Kursy i szkolenia
Szkolenia z zakresu wyceny i obrotu papieami warościowymi – Fundacja Rozwoju Rachunkowości (m.in. Wycena akcji i obligacji, Going public – zakres prawny – funkcjonowania rynku papierów wartościowych w Polsce) oraz wiele innych z zakresu finansów
Europejskie Standardy Wyceny Projektów i Inwestycji na Rynku Surowców Mineralnych – Imperial College of Science, Technology and Medicine (University of London).
Szkolenia z zakresu Kodeksu Spółek Handlowych.
Dyplom Kandydata na Członka Rad Nadzorczych w Spółkach Skarbu Państwa
Certyfikat Kompetencji Zawodowych w Transporcie Drogowym
Języki
Język angielski
- znajomość w stopniu bardzo dobrym